Dagbog

Rally Monte Carlo Historique 2018 

Dagbog dag 7 - onsdag den 7. februar

Kl 03.42 i nat kunne Lars og Arne så rulle i mål i dette års Monte Carlo 🚗💨💨 Smilende og lettere brugte 😜😄

En placering som nr. 128 ud af de 300 deltagende biler, var selvsagt ikke en ønskeplacering 🙁

Ønsket om en placering noget længere fremme i feltet, blev slukket af en meget langsom franskmand, desværre på en etape hvor en overhaling ikke var muligt, og da han heller ikke forsøgte at trække ind til siden, indkasserede den bette røde 🚗 + 4 andre biler ca. 20.000 strafpoint hver især 🤕

Når det så er sagt, så hører Lars og Arne jo ikke dem der giver op 🚗💨💨

Der har været rigtig mange gode momenter og prøver med fantastiske resultater 😊😊🏁 Bilen har kørt helt fantastisk 🚗💨 Teamet får en masse god erfaring med hjem og vi er meget taknemmelige for alle dem som følger os og hepper, når tingene ikke lige flasker sig 😊😊

Vi vil gerne samtidig ønske de andre danske deltagere og deres serviceteams tillykke med et veloverstået Rally Monte Carlo Historique 2018 🏁🏁🇩🇰🇩🇰

Bedste danske bil blev Audi’en med Toni Hansen og Per Brodersen. De kørte sig ind på en fjerdeplads. Det er helt vildt flot og vi ønsker dem et KÆMPE tillykke 😊

Klokken er nu 06.15 og det er tid til at få sovet lidt 🌙🌙🌙

Tak herfra Monaco og ha en skøn dag alle sammen.

Kl 03.43

Kl 21.45

Dagens opdatering fra Vivi

Det har været en meget blandet oplevelse.

De sluttede ”De lange Knives nat” med succes. 2 hastighedsprøver blev kørt optimalt og de sluttede på en ok placering – nr. 128. Det er ikke deres bedste placering, men set i lyset af deres problemer var det sådan det blev og der er stadig mange biler efter dem..


Lige nu afsluttes løbet med en stor flot middag til en fantastisk fest og hylder vinderne. Måske der en gang kommer danskere på podiet.


Der er naturligvis blevet evalueret meget på oplevelserne i årets Monte Carlo Rallye. Hvis ikke Lars og Arne havde fået de mange strafpoint, da de blev sinket af både en afkørsel og den ældre herre i Citroen’en, var de sluttet blandt de 30 første deltagere. Så surt.


I morgen flyver Arne hjem og fredag kommer Lars hjem med rallybil og servicevogn og så er jeg sikker på, at de skal gennemgå løbet med tættekam..


Tak fordi I havde lyst at følge teamet.


  Dagbog dag 6 -tirsdag den 6. februar

Tiden er vel kommet til en præsentation af vores 31 år gamle “dame” lige p.t. er hun i gang med at producere strøm og varmt vand til dagens kaffe ☀️👍🏻😂 Den er næsten lige så gammel som den bette røde 🚗💨💨

Så er tirsdagen i gang 😊 og vi har så godt som det er muligt, rystet gårsdagens hændelser ud af systemet, og ser frem mod en rigtig god dag på vej mod Monaco 🚗💨💨

Strategien i dag er at køre nogle rigtig gode enkelt prøver, da vi jo desværre ikke længere kan gøre os gældende i det samlede resultat 🏁🏁

Dagen indeholder 5 ZR prøver - de 3 ligger i løbet af dagen på vej mod Monaco og de sidste 2 ligger i nat “de lange knives nat”

Vi forventer at være i mål ca. 05.30 i morgen tidlig i Monaco 🚗💨💨🏁

Vi ønsker alle de andre danske deltagere en fantastisk dag og godt race fra Valence til Monaco 😊

Rigtig god dag

Dagens opdatering fra Vivi

3 hastighedsprøver er i dag kørt i det sydfranske. Her kommer en kort opdatering på dagens løb.


Der er ingen tvivl om, at Fiat’en er blevet presset maks. Teamet var fra morgenstunden opsat på, at det skulle blive en god dag.


Arne fortalte ”vi har haft en god dag. Vi har ramt næsten lige i plet på en af hastighedsprøverne. De øvrige hastighedsprøver er vi kommet godt igennem. Vi har forsøgt lidt forskelligt med instrumenterne og det er stort set gået godt”.

”Vi er glade for dagen i dag! Vi har skubbet skuffelsen fra i går bag os og det er gået godt for os i dag”.


Arne ringede ved 19.00 tiden og de var lige ankommet til Monaco. De næste timer skal bruges på at få lidt hvile inden de omkring kl. 23.00 skal ud på ”de lange knives nat”. Den er ikke at spøge med og der er stor respekt om den etape fra alle deltagerne. Resultaterne ændrer sig meget i løbet af natten. Alt kan ske!

ZR14 og 15 skal køres i bjergene omkring Monaco i nat og Team Hindsgaul Classic forventer at være tilbage i Monaco ved 7-tiden i morgen tidlig.


Vi krydser fingre for teamet og glæder os til at de er færdige i morgen.

Kl 10.42

Kl 17.29

Kl 22.15

Kl 11.02

Så fik Lars og Arne da lige en drømmestart på tirsdagen 🚗💨💨☀️☀️💨

Sådan 😊

3 prøver er veloverstået - rigtig godt kørt af Lars og Arne 🚗💨💨💨 Tror den bette røde 🚗🚗 er blevet presset til det yderste gennem dagen og de fleste af tingene, som blev forsøgt, blev gennemført med god succes. OG ikke mindst, så kom glæden tilbage i bilen og på teamet 😊😊😊

Nu er vi næsten i Monaco og her bliver lige en pause indtil det hele starter op igen fra kl. 21.00 og frem til engang i morgen tidlig. Her ligger der som tidligere nævnt ZR14 og ZR15 som er 2 krævende prøver i bjergene rundt Monaco. Natten kaldes “de lange knives nat” og ikke uden grund. Her kan alt ske 😊😊

Teamet håber og tror på et par rigtig gode prøver i aften 👍🏻👍🏻🇩🇰🇩🇰🚗🏁🏁

Dagbog dag 5 - mandag den 5. februar

Så kom vi igang med mandagen ❄️❄️🚗💨💨

Vejret byder på lidt sne/regn blandet med opholdsvejr. Det betyder noget varierende underlag at køre på, så indtil videre kører vi på alm. vinterdæk.

Efter søndagens udfordringer med strafpoint i den lidt for høje ende, så har Lars og Arne valgt at gå tilbage til udgangspunktet fra lørdag. Ikke flere kalkulationer til ændring af tider. De kører igen 100% efter rutebog og instrumenter.

Indtil videre har Lars og Arne kørt ZR7 og ZR8 i dag 🚗💨💨💨

På ZR7 blev de desværre fanget i en lille kø, da en anden deltager var kørt fast i sneen. De kunne ikke komme forbi og det gav godt et halv minuts forsinkelse ØV. 🚗💨💨

ZR8 gik til gengæld fremragende 😊😊 her kørte det hele rigtig fornuftigt og de kom igennem med 50 strafpoint. Hvilket betød et hop på ca. 20 placeringer i den gode retning. Det lunede 😊

I skrivende stund holder serviceteamet klar service inden ZR 9.

Ha en god eftermiddag 🚗💨💨

Dagens opdatering fra Vivi

Efter søndagens udfordringer med strafpoint i den lidt for høje ende, så har Lars og Arne valgt at gå tilbage til udgangspunktet fra lørdag. Ikke flere kalkulationer til ændring af tider. De kører igen 100% efter rutebog og instrumenter.

Da Lars og Arne startede ud på ZR7 var de ved godt mod – bilen kører super. De bliver desværre fanget af en lille kø, idet en anden deltager er kørt i lidt sne og kan ikke komme fri. ”Det koster os måske 40 sekunder”, fortæller Arne. ”Det var selvfølgelig ærgerligt, men det så vi ikke som noget problem – vi kunne leve med det. Vi var stadig være med i top30”.


Så kører Lars og Arne de to næste – ZR8 og ZR9 og det gik fantastisk. Det hele spillede og de følte virkelig, at de var med. ZR8 gik så godt, at de kom igennem med 50 strafpoint. Hvilket betød et hop på ca. 20 placeringer i den gode retning. Det lunede.


Humøret var højt og fornemmelsen for de sidste 2 prøver var gode.

ZR9 gik rigtig fornuftigt - Lars og Arne fik 80 strafpoint og rykkede ind i top 50.


ZR10 gik det så galt som det kunne.

Lars og Arne kører med mellemhastighed, hvilket betyder, at de kører med én gennemsnitshastighed og andre kører med en højere gennemsnitshastighed og endnu en gruppe kører med lavere gennemsnitshastighed.

Lars og Arne kører som ca. nr. 14 i deres gruppe og kommer til at køre efter de dårligste af dem der kører høj hastighed. De dårligste er faldet ned og kører blandt mellem hastighedskørerne.

Ca. 200 meter inde på ZR10 kommer de til at ligge bag en ældre herre, som er faldet ned fra højhastighedsgruppen. Han kører meget langsomt. ”Måske han har problemer”, fortæller Arne. ”Det er vi egentlig ligeglad med, vi vil bare uden om! Og det kan vi ikke. Der er ikke plads og han forsøger overhovedet ikke at lade dem komme forbi”.

Lars og Arne ligger lige efter ham, så kommer endnu en bil og endnu en bil og endnu en, til der er 5-6 biler efter ham, som ikke kan komme uden om. Han ødelægger det for så mange andre deltagere. Kenneth og Otto bliver også ramt af, at han ikke flytter sig. De kører meget langt efter ham og det koster så mange strafpoint, så topplaceringen er væk.

Nogle af de ramte deltager har været ved løbsledelsen og flere var ovre og sagde et par borgerlige ord til den formastelige kører. Men det nytter intet.

3-4 måneders forberedelser er skudt i sænk.

Lars og Arne har brugt lidt tid på at komme videre – skulle de stoppe, fordi det nu kunne være lige meget eller skulle de fortsætte. Lars og Arne har besluttet at fortsætte og så køre gode tider hjem i morgen. Bare for at bevise, at de godt kan!!

De slutter dagen af med lidt mad og gravøl! Og så starter de for dem relativt tidligt i morgen som skal blive en god dag.

Kl 08.02

Kl 15.32

Kl 15.32

Kl 10.58

Kl 19.33

Så var der lige lidt tid til sen frokost i La Motte inden de sidste 2 prøver ZR9 og 10.

Humøret var højt og fornemmelsen for de sidste 2 prøver var gode 🚗💨💨😊

ZR9 gik rigtig fornuftigt - Lars og Arne fik 80 strafpoint og rykkede ind i top 50 👍🏻🇩🇰🚗💨💨

ZR10 slukkede desværre for alvor for en god placering for den bette røde 🚗💨💨 🤕🤕 En anden deltager, som ikke umiddelbart hørte hjemme i et løb som dette, spærrede ganske enkelt vejen for 4 biler over en lang strækning og ville ikke lukke igennem. Der sad Lars og Arne desværre mellem de 4 og kunne intet stille op. Det kostede så frygtelig mange strafpoint, at vi i skrivende stund er rykket ned på en placering omkring 170-180 ØV ØV ØV - Det er s.. næsten ikke til at bære 🙁🙁

Dagbog dag 4 - søndag den 4. februar

Så gøres der klar til dagens første prøve ZR3. Pigdæk skiftes ud med de hårde vinterdæk.

Der er småkoldt men ikke rigtig noget sne og is på de første prøver, så beslutningen er faldet på vinterdæk uden pigge 🚗💨

Ellers er teamet toptunet efter en god nat søvn og et godt morgenmåltid. Alle smiler og er klar i Team Hindsgaul Classic 😊☀️❄️❄️

Vi ønsker de andre danske biler en rigtig god dag.

Racerhilsner Lars, Arne, Niels Erik og Kim

Dagens opdatering fra Vivi

Dagen i dag er ikke gået helt som teamet havde ønsket. I går kunne de ud af resultatlisten se en afvigelse på 10 sekunder ved hver måling og det forsøgte de så på at korrigere for i dag. Det er ikke gået helt som de havde forventet.

Tværtimod gik det den forkerte vej og de har fået endnu flere strafpoint.

Når det er sagt, så er der ikke langt mellem deltagernes tider. Der er mange deltagere, som er rigtig dygtige til det her løb. Lars og Arnes tider er ikke dårlige, men feltet er skrapt.


På dagens første prøve ZR3 blev pigdæk skiftet ud med de hårde vinterdæk.

Der er småkoldt men ikke rigtig noget sne og is på de første prøver, så beslutningen er faldet på vinterdæk uden pigge. Vejret er koldt men ingen sne.

Service efter ZR3 ved Antraigues - bilen kører 100 % som den skal og det blev besluttet at blive på de hårde vinterdæk. Så ret nemt for serviceteamet i denne omgang.

Efter serviceringen af den bette røde  🚗 nød teamet og pressefolk en lille hurtig frokostbuffet i det fri

ZR3 gik ikke helt så godt som Lars og Arne gerne ville have den til. Det giver lidt plads til optimering på de næste 3 prøver i dag. Der arbejdes hårdt på sagen.


I dag var også dagen, hvor de skulle køre den hastighedsprøve, hvor der sidste år var smidt sne på vejen og de hængte i sneen i fem minutter. Lars tog den noget med ro og der var også i år smidt sne på vejen, - men de var forberedt og kom godt igennem.

Det har været en lidt blandet dag. Bilen kører godt og Lars og Arne føler sig rigtig godt tilpas i bilen....men de rammer ikke resultaterne helt som de gerne vil og i forhold til den gode fornemmelse de har i bilen. SÅ der bliver tænkt så det brager over hvad der ikke stemmer.

Vi er stadig så tidlig i løbet og der helt sikkert er mulighed for at levere et rigtig godt resultat – ”vi har ikke mistet modet” fortæller Arne, ”men vi er lidt frustreret over, at det vi forsøger ikke virker”.

Arne fortæller videre ”i morgen starter vi på en frisk og ser bort fra de udsving, der har været på instrumenterne og starter forfra”.


Mandagens etape bliver svær – vi tror på heldet, - men der er helt sikkert mange point til alle i morgen.

Kl 11.09

Kl 23.14

Kl 13.05

Kl 16.20

Efter serviceringen af den bette røde 🚗 nød teamet og pressefolk en lille hurtig frokostbuffet i det fri ☀️👍🏻 😊🍅🌶🍆🍕🍲

ZR3 gik ikke helt så godt som Lars og Arne gerne ville have den til. Det giver lidt plads til optimering på de næste 3 prøver i dag. Der arbejdes hårdt på sagen 🚗💨💨😊

Ha en skøn eftermiddag.


Billederne er fra tidskontrol og service i St. Agreve mellem prøve ZR4 og ZR5.

I skrivende stund kører Lars og Arne på dagens sidste prøve ZR6 🚗💨💨

Det har været en lidt blandet dag. Bilen kører godt og Lars og Arne føler sig rigtig godt tilpas i bilen....men de rammer ikke resultaterne helt som de gerne vil og i forhold til den gode fornemmelse de har i bilen. SÅ der bliver tænkt så det braver over hvad der ikke stemmer.

Vi håber, at koden bliver knækket til i morgen ☀️☀️🚗💨💨 Vi er stadig så tidlig i løbet og der helt sikkert er mulighed for at levere et rigtig godt resultat 🏁🏁

Rigtig god aften til jer alle 😊🌙


Dagbog dag 3 - søndag den 3. februar

Så blev Lars og Arne færdige med dagens sidste prøve 🏁😊 Det må siges, at have været en rigtig “fornuftig” dag for teamet og den bette røde 🚗💨💨

Det er gået så fint, at Lars og Arne i skrivende stund ligger på en samlet 21 plads 👍🏻🏁

Godt kørt de herrer 🚗💨💨 😊

Det skal dog siges, at resultatet fortsat kan forandre sig, da ikke alle bilerne er færdige med prøve ZR2. 😜

Generelt har der været rigtig gode resultater blandt de danske biler - vi ønsker alle held og lykke i morgen 👍🏻

Billederne er fra vores sidste service i dag ved Crest.

Bedste racerhilsner Team Hindsgaul Classic

Mens vi venter på Lars og Arne, så er der morgenmadsbuffet til det arbejdende folk 😜😊 Det har været en lang men god nat uden uheld 👍🏻Inden længe går det løs på den første ZR1 - Le Gua 🚗💨💨 Ordren fra Lars og Arne er pigdæk, så der er dømt hjulskifte inden længe ❄️❄️ Rigtig god lørdag til alle ☀️❄️

Dagens opdatering Vivi

Natten til lørdag har været en lang men god nat uden uheld.  Det var ”bare” en køretur inden det gik løs for alvor.

Ordren fra Lars og Arne til service-crew var pigdæk inden det de skulle til første ZR1 - Le Gua

Ved starten på Z1 var lidt uro, idet nogle civilister også kørte på vejen og der var sne og glat. Løbsledelsen ændrede derfor deres gennemsnitlige kørselshastighed fra 47 til 44. ”så jeg skulle lige ændre på instrumenter og være sikker på, at vi nu ramte rigtigt”. Det kunne have kostet mange strafpoint, hvis de kørte med forkert gennemsnitshastighed. Lars og Arne var usikker på resultatet.


Omkring kl. 16.00 lørdag eftermiddag blev Lars og Arne færdige med dagens sidste prøve.

De kørte også Z2 med gennemsnitshastighed på 44. Stadig da løbsledelsen vurderede, det var det sikreste. Lars og Arne følte sig dog ok til pas, da de kørte på pigdæk. De oplevede ikke, at de var pressede og havde en god fornemmelse efter gennemkørslen. Resultatet taler jo også for sig selv.


Så er 2 hastighedsprøver kørt og det har været en rigtig “fornuftig” dag for teamet.

Det er gået så fint, at Lars og Arne i skrivende stund ligger på en samlet 38 plads.

Godt kørt!


Arne fortalte, at dagen er gået som planlagt; ”det er dejligt, at vi er startet godt. Der kan stadig ske meget, - det er et langt løb. Men at vi er kommet godt i gang giver ro og tro på egne evner”.


I morgen søndag starter de ud fra Valence og skal køre 4 hastighedsprøver og slutter dagen igen i Valence. De følger stadig den oprindelige tidsplan.

I Valence er tørt og godt vejr hvorimod der er sne og glat i skyggesiden af vejen i bjergene.


Generelt har der været rigtig gode resultater blandt de danske biler

Kl 01.21

Kl 09.17

kl 15.40

Kl 23.06

Service ved første tidskontrol i Langres - klokken er 01.15 - alle er friske og ved godt mod. Den bette røde spinder som en mis 🚗💨💨 Næste stop Lons Le Saunier

Dagbog dag 2 - fredag den 2. februar

Go’morgen fra Reims - Frankrig 🚗💨💨 Så er den bette røde på vej ind til teknisk kontrol. Nu vil vi gerne i gang 😜🏁❄️🏁

Livlig aktivitet inden teknisk kontrol - alle mærker og numre skal placeres korrekt i forhold til reglerne. Fiat’en 🚗🚗 gik lige igennem kontrollen, så alle i teamet er glade 😊 Vi tæller ned til løbsstart

Kl 09.23

Kl 10.20

Endelig kom vi afsted 🚗💨💨 Arne og Lars er præcis i disse minutter kørt fra Reims og løbet er officielt i gang for os 😊 Næste tidskontrol er i Langres godt og vel midnat 🌙🌙🌙 det næste døgns tid bliver uden søvn og med masser af kilometer på udfordrende små veje. Den “bette” røde skal nok få det sjovt 🚗💨💨😜

Samtidig ønsker Team Hindsgaul Classics alle de andre danske deltagere en rigtig god tur - Pas GODT på jer selv derude 🇩🇰🇩🇰

Kl 20.20

Den bette røde 🚗💨💨 til teknisk kontrol.

Vi er klar og humøret er i top 🚗💨💨

Så fandt vi alligevel en klassiker der er ældre end den bette røde 😜🚗💨💨 så bliver små 3000 km på snoede og hullede veje alligevel småvildt 💪🏻🏁 Respekt. Stedet er Langres og klokken er 23.38 fredag.

Kl 10.11

Kl 10.25

Kl 20.00

Kl 23.38

Licens og øvrige papirer kontroleret

Startnr. og rallyplader monteres.

Dagbog dag 1 - torsdag den 1. februar

Så er morgenholdet på vej mod Reims 😊 Lidt vådt og gråt men vi er klar 🚗💨💨🏁 Rally Monte Carlo Historique 2018 👍🏻 God tur til alle de danske deltagere.

Kl 06.32

Kl 15.15

Så nåede vi godt 700 km ned i Tyskland - ca. 400 km tilbage før aftensmaden kan serveres 😜🚗💨💨 Meget kø og vejarbejde har sørget for, at vi helt sikkert ikke sætter en god tid